Propietats
del
projecte
Les propietats
del
projecte amb el que esteu treballant es troben sempre
disponibles a través del menú
"Projecte-->Propietats" i estan
dividides en dos grups prinicpals, General
i Avançat. El grup General
té dues
seccions, Propietats i Opcions.
Per als
projectes visuals,
la secció de les Propietats mostra una
finestra
com aquesta:
Mentre que per als projectes
clàssics, la secció de les Propietats
mostra una finestra
com aquesta::
On
podeu especificar la següent informació:
-
El Nom
del
projecte (cada projecte n'ha de tenir un), que
serà el nom que tindrà el fitxer exe,
dll, lib, obj o sys
-
El nom
de la
Finestra inicial (projectes visuals) o del
Mòdul inicial (projectes
clàssics)
-
El tipus
de processador
(.486, .586, .686,
etc.). Aquesta opció
només té efecte per als projectes JWASM, MASM i
POASM
-
L'aliniació
de les dades (4, 8, 16,
etc.). Ha
de ser 4 per a projectes de 32 bits, i 16
per a projectes de 64 bits
-
Afegir
informació
simbòlica (versió Debug)
o no (versió
Release)
-
Genera
els fitxers
font (*.asm). Els fitxers font es generaran en la
codificació de text indicada a l'opció Codificació
del
text
-
Llibreria
de
l'Easy Code (només projectes visuals). Indica la
llibreria visual de l'Easy Code que s'ha d'enllaçar,
Estàtica (predeterminat) o Dinàmica
-
Genera
els fitxers de recursos en mode ANSI. Els fitxers de
recursos es generaran sempre en mode ANSI tot i que
l'opció Codificació
del text indiqui una codificació
diferent. Aquesta opció
no tindrà cap efecte per als projectes Unicode,
és a dir, quan l'opció
Aquest projecte s'executarà en mode Unicode
estigui marcada
-
-
Capçalera
(una cadena de text), només als projectes visuals,
que estarà disponible en
temps d'execució a través del membre
Header de l'objecte App
(App.Header).
-
Fes
globals
totes les variables fa que totes les variables
siguin comunes a tot el projecte (només als
projectes clàssics), és a dir, visibles
des de qualsevol
mòdul. Aquesta opció no té cap
efecte per als projectes Fasm i GoAsm.
-
Activa
la
compatibilitat amb les macros de l'Easy Code 1.x.
Indica si les macros Text
i TextAddr
s'han de comportar
de la mateixa manera que ho feien a Easy Code 1 (aquesta
opció només està disponible per als
projectes MASM de 32
bits). Per a més informació, si us plau vegeu el
nou
funcionament de les macros Text
i TextAddr a l'Easy Code 2
La
secció Opcions
mostra la finestra següent:
On
podeu especificar la següent informació:
El mode visual de
l'Easy Code (projectes visuals) necessita enllaçar
la llibreria visual. Podeu enllaçar-la
estàticament (opció predeterminada)
i el volum total de l'aplicació serà
més gran però no tindrà cap
dependència. D'altra banda, podeu
enllaçar-la dinàmicament i el
volum total de l'aplicació serà més
petit, però haureu d'adjuntar el fitxer
ECDll32.dll (ECDll64.dll per
aplicacions
de 64 bits) quan distribuïu la vostra
aplicació. Aquest cas pot ser útill
quan s'ha de distribuir més d'una aplicació de
l'Easy Code, perquè només cal una
còpia de la llibrería dinàmica al
directori
del sistema del Windows.
OBSERVACIONS:
L'opció Macros de
l'Easy
Code està sempre
marcada per defecte quan es crea un projecte nou. De vegades, el nom
d'una macro pot crear
algun conflicte o simplement podeu no voler incloure-les. Si
és així, desmarqueu aquesta opció i
les macros de
l'Easy Code no seran incloses al projecte.
El grup
Avançat té tres seccions, Eines,
Línia d'ordres i Events del
projecte.
La secció
de les Eines mostra una finestra com
aquesta:
L'Easy Code us
permet triar les eines que s'utilitzaran per a generar cada
projecte. Quan es crea un projecte nou, a aquestes eines
se'ls assignen les rutes predeterminades (les rutes especificades
prèviament per aquesta configuració a la
secció
Configuració),
però podeu cambiar el Compilador,
Enllaçador (o Compilador de
llibreries)
i Compilador de recursos si ho desitgeu (aquest
canvi
només afectarà al projecte relacionat). D'altra
banda tingueu present que les
rutes
errònies es pintaran de color vermell.
Tots els exemples de l'Easy Code tenen
aquestes rutes buides al seu fitxer de projecte
(el fitxer amb extensió ecp), de
manera que s'assignin les rutes predeterminades de la
configuració corresponent (les rutes
correctes assignades prèviament a la secció Configuració).
L'Easy Code
també us permet
especificar una Línía d'ordres del
fitxer executable
del projecte si ho necesiteu. La línía
d'ordres està
disponible des de la versió 2.02.0.0009
i serà
adjuntada al fitxer executable generat quan s'iniciï des
de l'Easy Code amb el seu menú Genera=>Executa.
Aquesta nova opció només està
disponible per als projectes
que generen un fitxer executable (.exe) i l'usuari
és responsable que el seu contingut sigui valid i acceptat
per el fitxer executable generat.
OBSERVACIONS:
La ruta etiquetada com a Enllaçador
serà la ruta del compilador de llibreries
NOMÉS quan es treballi amb projectes
de llibreria estàtica.
AVÍS:
Si canvieu la ruta de qualsevol de les eines, o de totes elles,
CAL QUE CANVIEU TAMBÉ LES OPCIONS CORRESPONENTS DE
LA LÍNIA D'ORDRES d'acord amb la nova eina a la
secció de la Línia d'ordres
que es mostra tot
seguit.
La secció de la
Línia d'ordres mostra una finestra com
aquesta:
Aquesta secció
conté
totes les opcions de la línia d'ordres del
Compilador, Enllaçador
i Compilador
de recursos (modes Debug i Release), per tal de
generar el projecte sense errors. Aquestes opcions
són les predeterminades quan es crea el projecte
(les que s'especifiquen al fitxer de configuració
corresponent) d'acord amb les eines indicades a la
secció Eines.
AVÍS:
Aquestes opcions de la línia d'ordres NOMÉS
S'HAURIEN DE MODIFICAR en funció dels canvis
(si se'n fa algun) de la secció Eines.
La secció dels
Events del projecte mostra una finestra com
aquesta:
Els usuaris avançats
poden crear alguns fitxers per lots (*.bat) que
s'executan durant la generació del projecte. Quan
l'opció corresponent està habilitada, es pot
crear
i/o editar un fitxer per lots que l'Easy Code
executarà en el moment indicat.
-
Personalitzat: Aquesta opció
és equivalent a un fitxer make
(i no disponible per als projectes visuals),
atès que us permet crear
un fitxer per lots per tal de generar tot el
projecte sense que l'Easy Code hi intervingui
gairebé per a res. Si aquest fitxer per lots està
creat, s'anomenarà CustomBuild.bat i
estarà localitzat a la subcarpeta Custom
dins la carpeta del projecte. Quan aquesta opció
està habilitada i el fitxer existeix, l'Easy
Code només crea els fitxers de text dels recursos (".rc"
i ".h") i no fa altra cosa més que executar
CustomBuild.bat, per tant, aquest fitxer ha de
tenir totes les línies necessàries per
generar el projecte sencer.
OBSERVACIONS: L'opció Personalitzat
NO ESTÀ DISPONIBLE per als projectes
visuals,
atès que l'Easy Code necessita fer molt
treball intern per poder generar un projecte visual. Per
això, aquesta opció està
deshabilitada i no es pot utilitzar en projectes
visuals.
- Abans de generar: Si està
creat, aquest fitxer
per lots s'anomenarà PreBuild.bat i
estarà
localitzat a la carpeta del projecte. Si l'opció
Abans de generar està marcada, aquest
fitxer
s'executarà abans de generar el projecte.
- Abans d'enllaçar: Si
està creat, aquest fitxer
per lots s'anomenarà PreLink.bat i
estarà
localitzat a la carpeta del projecte. Si l'opció
Abans d'enllaçar està
marcada, aquest fitxer
s'executarà després de compilar i abans
d'enllaçar
el projecte.
- Després de generar: Si
està creat, aquest
fitxer per lots s'anomenarà PostBuild.bat
i estarà localitzat a la carpeta del projecte. Si
l'opció Després de generar
està marcada,
aquest fitxer s'executarà després de generar el
projecte.
OBSERVACIONS:
Aquests fitxers per lots no s'executaran si la seva
opció corresponent no està habilitada. D'altra
banda,
si una opció està habilitada però el
seu fitxer
corresponent no existeix, l'Easy Code simplement
la ignorarà.
AVÍS:
L'Easy Code només executa els fitxers per lots
però
no té res a veure amb el seu contingut. Vosaltres
sóu els responsables de crear aquests fitxers per
lots sense errors.